Pages

Lagu


Sunday, June 8, 2014

Aku di Annual Grand Meeting..


2 semester  bersamaan 1 penggal saya memegang taklifan sebagai Pengerusi Pelajar Jabatan Siasah Syar’iyyah di Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya. Jabatan saya ni antara satu cabang kursus daripada aliran syariah dan saya boleh katakan bilangan pelajar yang ambil kos ini tidaklah mencapai angka yang  terlalu tinggi.


Sesi 2013/14 ini saya diamanahkan sebagai pengerusi bagi jabatan ini. Tampuk kepimpinan jabatan ini tidaklah seperti badan persatuan lain yang punyai peranan besar dan aktiviti yang melibatkan semua pelajar. Jabatan ini hanya berfungsi dalam lingkungan aktiviti bersama antara pelajar-pelajar kos ini baik dari sudut akademik, kebajikan, kerohanian, sukan dan lain-lain. Namun,ini tak bermakna saya dan rakan-rakan lain yang naik dalam tampuk ini perlu ambil mudah dan pandang enteng dengan tanggungjawab ini.


Satu tahun bukan lah satu tempoh yang singkat. Pelbagai dah aktiviti yang telah kami kendalikan sebaik mungkin. Saya cuma ingin merakamkan kesyukuran dan terima kasih kepada semua kenalan yang sering memberi sokongan sepanjang memegang taklifan ini.
Penat lelah, suka duka, suram riang, perasaan marah, itu semua sudah saya lalui sepanjang tampuk kepimpinan tersebut. Terlalu banyak cadangan aktiviti yang dirancang cuma mungkin faktor masa dan keadaan yang membantutkan keadaan. InsyaAllah ada hikmah di sebalik.


Nevermind,itu bukan perkara yang perlu dihighlight kan. Yang penting sejauh mana setiap kelemahan,diperbaiki untuk hari mendatang. Kesusahan hari ini mengajar kita untuk lebih berhati-hati pada masa akan datang. Kesulitan hari ini adalah sebagai 'guru' untuk mendidik diri lebih baik pada masa seterusnya.

Teringat satu kata-kata:

“Look back to learn,not to blame, look forward to plan not just dream.”


Ok lah,ikutkan saya mahu kongsikan dengan anda antara kenangan dan aktiviti sepanjang 3 tahun saya menjadi pelajar jabatan ini. Namun,ada baiknya saya akan ceritakan pada anda selepas saya selesai pakai ‘jubah’ (konvo). Hehe..


Ruangan ini saya cuma nak kongsi beberapa kepingan gambar semasa majlis Annual Grand Meeting (AGM) jabatan saya 3 minggu lepas. AGM ini untuk pengetahuan anda semua merupakan satu majlis seperti muktamar bagi membuka sesi muhasabah sepanjang tampuk kepimpinan seterusnya melantik figura-figura baru untuk menggantikan muka lama. Dalam kata lain,pass baton la noh..


Teman-teman,bermula minggu depan start final exam untuk semester ni.
Doakan saya semoga tenang dan succcess.







cenderahati kepada Dr Osman




bersama pengerusi jabatan yang baru.





kak Anne,satu-satunya staff kami.Sungguh rajin.





antara suasana di AGM



cenderahati kepada Dr Bharuddin(Ketua Jabatan merangkap mentor saya)



suasana di kaunter pendaftaran AGM






cenderahati kpd Dr Raja






Ketua jabatan kami 


kaunter pendaftaran


semua student jabatan bergambar bersama pensyarah & staf


my classmates





1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails